2,716 Unit Proton e.MAS 7 Berjaya Dihantar pada Pelanggan – Satu Unit Terjual Setiap Jam

Dalam tempoh empat bulan sahaja, PRO-NET telah berjaya menghantar 2,716 unit Proton e.MAS 7 kepada pelanggan di Malaysia dan pasaran luar negara.

Sejak Januari 2025, kira-kira satu unit terjual setiap jam. Pada bulan April 2025 sahaja, sebanyak 863 unit telah dihantar. SUV elektrik sepenuhnya ini kekal sebagai kenderaan elektrik paling laris di Malaysia dengan pegangan pasaran sebanyak 26% selama empat bulan berturut-turut.

Ketua Pegawai Eksekutif PRO-NET, Encik Zhang Qiang, mengucapkan terima kasih kepada para pelanggan atas kepercayaan mereka. Beliau berkata bahawa jualan satu unit setiap jam membuktikan rakyat Malaysia bersedia beralih kepada kenderaan elektrik, dan sokongan pelanggan telah menjadi pendorong kejayaan ini.

Untuk menyokong permintaan yang semakin meningkat, PRO-NET telah mengembangkan Peta Pengecasan Langsung Bersepadu, yang kini merangkumi lebih 2,500 lokasi pengecasan dengan liputan lebih 90% di seluruh negara.

Semua lokasi ini boleh diakses melalui sistem navigasi kenderaan dan aplikasi Proton e.MAS. Bagi pemilik yang tinggal di pangsapuri atau kondominium, lebih 1,000 pengecas telah dipasang di 397 bangunan bertingkat tinggi. PRO-NET juga sedang bekerjasama dengan lebih banyak rakan pengendali pengecas untuk memastikan liputan sentiasa mencukupi.

Pemilik Proton e.MAS 7 boleh menghantar kenderaan mereka untuk servis penyelenggaraan berjadual di 24 Pusat 3S di seluruh negara. Terdapat juga 10 Pusat Badan dan Cat yang sedia membantu, dan lebih banyak pusat akan dibuka tidak lama lagi.

Encik Zhang menambah bahawa ini hanyalah permulaan, dan syarikat akan terus menambah baik perkhidmatannya supaya semua pemilik e.MAS 7 menikmati pengalaman pemilikan yang lancar, menyeronokkan, dan lestari.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Pilih Jenama Kereta

    © 2023 Copyright. All Rights Reserved. NAZZNCO (M) SDN BHD